Gabinet logopedyczny LOGULA oferuje usuwanie wad wymowy, terapię ręki oraz zajęcia z gimnastyki mózgu. Posiadamy również screeningowy audiometr tonalny do badania słuchu obwodowego oraz centralnego przetwarzania słuchowego .

CENNIK

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

- diagnoza- polega na ocenie stopnia rozwoju mowy dziecka ( wywiad z rodzicem, badanie sprawności narządów artykulacyjnych,orientacyjne badanie słuchu, badanie słuchu fonematycznego, badanie lateralizacji)

- Usuwanie wad wymowy tj. seplenienie, reranie, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, lambdacyzm, nosowanie

W czasie terapii stosowane są ćwiczenia

- stymulujące rozwój mowy

- usprawnianie narządów artykulacyjnych w celu przygotowania do prawidłowej wymowy

- ćwiczenia słuchowe

- wywołanie głosek w izolacji, ich utrwalenie w sylabach, słowach, zdaniach

- automatyzacja prawidłowej wymowy w mowie spontanicznej

- ćwiczenia słuchu fonematycznego

Dla każdego dziecka ustalany jest indywidualny plan terapii. W zajęciach uczestniczy rodzic, który na bieżąco otrzymuje wskazówki jak wspierać dziecko.Narzędziem do indywidualnej pracy dziecka jest zeszyt formatu A4, do którego wklejane są materiały z zajęć oraz zadania do wykonania w domu. Czas trwania terapii zależy od złożoności problemu. Czasami trwa nawet 2-3 lata. Brak współpracy z rodzicem ( brak systematyczności ćwiczeń w domu)znacznie opóźnia efekty terapii.

TERAPIA RĘKI

Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej, nieprawidłową postawę ciała, problemy z wykonywaniem codziennych czynności ( np.picie z kubka, zapinanie guzików), niechęć do zabaw manualnych, problemy grafomotoryczne ( pisanie, malowanie, nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego), problem z koordynacją ruchową.

Cele terapii:

- poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej

- udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki

- wykonywanie precyzyjnych i kontrolowanych ruchów palców

- doskonalenie umiejętności chwytu

- doskonalenie pisania

- wspomaganie utrzymania prawidłowej postawy

- poprawa koncentracji

Program Terapii Ręki:

- ocena rozwoju motoryki małej i dużej, napięcia mięśniowego, dysfunkcji sensorycznych zgodnie z arkuszem obserwacyjnym PTR

- wypełnienie kwestionariusza wywiadu z rodzicem PTR

- prowadzenie zajęć terapii ręki: powitanie, seria rozmachowa, seria manualna, seria ruchów precyzyjnych , relaksacja, pożegnanie

 

GIMNASTYKA MÓZGU - metoda Dennisona

Gimnastyka mózgu  to proste ćwiczenia, które zapewniają harmonijną współpracę między lewą i prawą półkulą mózgową.

Szczególnie jest ona polecana u dyslektyków, dysortografików, dzieciom nadpobudliwym oraz mającym problemy z uczeniem się

i koncentracją.

Dzięki regularnie wykonywanej gimnastyce mózgu poprawia się pamięć, koncentracja, spostrzegawczość i rozumienie. Gimnastyka mózgu pomaga pokonywać napięcia i stresy wynikające z trudności dnia codziennego, komunikować się z innymi ludźmi, uczyć się i zdawać egzaminy, przezwyciężać trudności związane z dysleksją, dysgrafią i dysortografią

 

SŁUCHAWKI FORBRAIN- 

Słuchawki wzmacniają przewodzenie kostne. Dzięki zastosowaniu filtra dynamicznego modyfikującego dźwięk, stymulujemy mózg,przygotowujemy ucho do odbioru dźwięków, stymulujemy system przedsionkowy, a w konsekwencji system słuchowy co bezpośrednio wpływa na poprawę koncentracji uwagi, pamięci, postawy, koordynacji i równowagi. Terapia skierowana jest do dzieci z zaburzeniami SI, z problemami logopedycznymi, z problemami z koncentracją i pamięcią czy też nadpobudliwych.

                  

Słuchawki należy stosować regularnie od 6 do 10 tygodni

  KINESIOTAPING

Metoda wspomagająca funkcjonowanie mięśni. Stosowane plastry mają parametry zbliżone do ludzkiej skóry, ich struktura zapewnia jak najmniejszą odczuwalność ciała obcego na skórę dziecka.Plastry są hipoalergiczne.Stosując plastry wpływamy na działanie mięśni- nie ograniczając ruchów dziecka. Dzięki plastrom przedłużamy działanie terapeutyczne.

Kinesiotaping stosujemy wspomagająco w terapii logopedycznej w obszarach:

- dysfunkcje obszaru skroniowo-żuchwowego

- przy problemach z domykaniem ust ( otwarta buzia)

- wspierająco w wadach wymowy np. seplenienie międzyzębowe

- przy problemach z żuciem pokarmów, wydmuchiwaniem powietrza

- wspierająco w poborze pokarmu, piciem ze słomki kubeczka

- szczękościsku

- porażeniem nerwu twarzowego

- obrzękach twarzy

- bruksizmie 

 

                                                                                                      Zapraszam      Urszula Ładanaj

                                                                                                                                 logopeda szkolny

 

Copyright© Przedszkole Omnibusek
Realizacja: Webla.pl, właściciel: Baza przedszkoli - Reda
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.